dinsdag 8 november 2016

Gelukkige verjaardag, #1



Komende zaterdag is de moeder van Christine, vriendin van Aad jarig. Een bosje bloemen met de post stuur ik haar, met de wens "Gelukkige verjaardag". Ik vind dat zo mooi klinken, zeggen wij dat hier ook in Nederland of is dat echt iets uit België??

Voor mijn kaartje heb ik eerst een correspondentiekaart gekleurd met geel, groen, turquoise, prachtig hoe de kleuren dan in elkaar overlopen. Daarna heb ik de bloemen uitgestanst (stitched flowers van MFT) en opgeplakt. Tussendoor sequins in dezelfde kleuren, ze twinkelen een beetje. Randje erlangs, tekst van Els Brigé, en klaar is m'n verjaardagspost...


16 opmerkingen:

  1. Prachtig hoe je je papier weer zelf maakte, schitterende kleuren, wat een bloemenpracht!
    fijne dag
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een topkaartje ! Wat een leuk idee weer !
    Groetjes
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. helemaal geslaagd hoor ! mooi gedaan en eh... weet niet of dit iets typisch belgisch is...
    grtjs,martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volgens mij echt Vlaams: 'n gelukkige. Ik vind het ook prachtig klinken en bovendien is het een mooi wens. Jouw bloemenpracht is schitterend. Misschien tot straks en anders tot apps xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi kaartje, leuk idee om de bloemen zo op te plakken in een kader.
    Gelukkige verjaardag is niet alleen in Vlaanderen gebruikelijk maar ook in Zuid Afrika.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig, mooie kleurtjes heb je gebruikt! Het kadertje maakt 'm af. Gelukkige verjaardag, het klinkt prachtig al is het niet heel gebruikelijk in Nederland. Daarom juist zo mooi denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige bloemenkaart....leuk idee!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gelukkige verjaardag gebruiken wij niet maar heeft wel iets heel liefs! Net zoals jouw kaartje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel gaaf! En gelukkige verjaardag klinkt zo lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk, heel mooie kleuren ook. De sequins passen er goed bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi kaartje. Gelukkige verjaardag klinkt voor mij heel gewoon, zeggen we altijd! Ik heb de bloemen besteld! Ze zijn heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi kaartje, lekker fris!
    En gelukkige verjaardag is echt iets Bels (zeggen ze in Zuid-Limburg als iets Belgisch is...) Klinkt wel leuk, he?
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gelukkige verjaardag is volgens iets typisch Belgisch. Ik vind het wel iets hebben:). Fantastisch om te zien hoe jij je eigen papier creëert; de bloemen zijn prachtig in deze verlopende kleuren. Zo'n mooi kaartje!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat Vlaams klinkt altijd zo lief! Ook 'Ik zie u graag'... vind ik altijd zo schattig klinken! Jou kaartje zie ik ook heel graag, maar dan op z'n Nederlands hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel leuk kaartje! Dat 'proficiat' Vlaams is, wist ik, maar dat 'gelukkige verjaardag' dat ook is, had ik nog nooit beseft. Dat is hier echt de allergewoonste manier om iemand - tja - een gelukkige verjaardag te wensen.
    Groetjes, Nele

    BeantwoordenVerwijderen