maandag 12 september 2016

Workshop handlettering..


Zaterdag hebben Ellen en ik een ontzettende leuke en leerzame workshop van Karlijn van de Wier gevolgd, op een hele mooie lokatie, Intratuin in Tilburg. Ik had haar al een tijdje 'in the picture', ik vind haar werk erg mooi.

We hebben heel veel geoefend, nadat we allerlei tips en trics van Karlijn hadden gekregen. Wat heb je nodig? Niet veel, papier, een zwarte fineliner, een potlood en een gum, en dan aan de slag en véél oefenen en meters maken. Echt ontzettend tof, ik heb genoten. Zeker omdat ik dol ben op mooie letters en schrift, vanaf kindsaf aan. Ook in mijn lessen laat ik 'mijn kinderen' wel eens wat zien, en wat zijn ze dan enthousiast! Dat is zo tof, veel VMBO kindern zijn zo creatief!
Tussendoor zijn we verwend met een lekkere cappuchino en muffin, mmm.

Aan het einde van de workshop hebben we nog een soort van postertje gemaakt, zie hierboven. En mijn oefeningetjes zie je hieronder. 
En nu oefenen...ik hou je op de hoogte!!




14 opmerkingen:

  1. Wauw, dit ziet er al geweldig uit!! Heb wel de special van cards&scrap over handlettering besteld maar nog geen workshop gevolgd. Ben benieuwd of ik er aanleg voor heb ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zoiets haalt inderdaad wel de creativiteit in je naar boven! Blijf oefenen
    en laat ons meegenieten
    asjeblieft!
    fijne dag
    nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja ja ja, was gaaf hè?! En jij bent er ook zo goed in. Ik durf mijn probeersels van zaterdag echt niet te laten zien ;) Eigenlijk jammer dat het nog zulk mooi weer is. Das geen weer om te oefenen, hihi. Zelf buiten is het te warm om iets te doen. Hopelijk is het op school een beetje uit te houden vandaag. Sterkte xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk is dat! Ik ben ook in mijn schrijfdagen. Zag je mijn flyer van vrijdag? En deze week post ik nog iets ' schrijverigs ' . Zo ontspannend is dat! Doe zo voort!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit zijn echt prachtige letters! Ik kan bijna niet geloven dat je dit na één workshop al kunt - je bent echt een natuurtalent! Blijf vooral oefenen, want je zult er hele mooie dingen mee kunnen maken. Je postertje is ook erg mooi geworden!
    Groetjes, Nele

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, dat is jou wel toevertrouwd! Gaaf, wat een leuke lettertypes heb je gebruikt. Heb je Anouk's letters op het Zorgkantoor al gezien, ook zo tof!
    grtz.Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, je hebt veel geleerd met de workshop. Maar volgens mij heb je ook gewoon talent voor dit moois.
    Dit vind ik leuk om te zien, ga zo door :)
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het ziet er allemaal heel veelbelovend uit. Je laat hier al heel veel verschillende lettertypes zien. Ik ben reuze benieuwd wat je er mee gaat maken.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig Mariken, je hebt het echt in de vingers! Ben bang dat ik je niet heel veel meer kan leren in November!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk, die workshop en wat zien je letters ervgaaf uit! Ik had nog een bol-cadeaubon en heb daarmee het boek handlettering aangeschaft, maar moet nog starten met oefenen...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat ziet er héél goed uit, Mariken, erg knap

    BeantwoordenVerwijderen